söndag 30 september 2007

Gillestugan höll på att ta död på mig...




Så idag har jag lagt några timmar på att röja undan allt som påminner om en byggarbetsplats. Det såg ut som hej kom och hjälp LÄÄÄÄNGE och det är bara att inse att inget kommer att bli gjort ännu på ett tag.

Så jag skred till verket med dammsugare, svabb, överkast, vår matta som flyttat hem igen och lite lakan och en häftmaskin. Väggen längst ut till vänster är bara reglar och cement eftersom vi var tvungna att riva en del panel i somras när vi gjorde om ytterväggen och åtgärdade fuktskadan. När vi var i Frankrike en gång och hyrde ett hus så hade de tyg på väggarna... Vi tyckte att det var skitfräckt då - så varför inte här hos oss. Sagt och gjort - lakanen häftades fast på väggen.

Voila!

Nu kommer jag att överleva - mitt hjärta behöver inte må dåligt så fort jag går ner här nere. Kanske jag till och med ska ta och se en film framför brasan i kväll...


Så här såg det ut i somras när det fortfarande var någorlunda ordning. Tänk dig brädor, rookwooll, spik, bröte och skit... i mängder.... Utöver de kala väggarna...

Inga kommentarer: